موش خرمای زمینی جزیره افزایش برخورد خبرنگار

موش خرمای زمینی: جزیره افزایش برخورد خبرنگار نیوکاسل نیوکاسل یونایتد لیگ برتر جزیره چمپیونشیپ

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار پزشکی «زگیل تناسلی» آسیب‌رسان نیست ، واکسن «اچ.پی.وی» عارضه ندارد

بیماری «اچ.پی.وی» یا «زگیل تناسلی» یکی از بیماری‌هایی است که مدت‌هاست راجع به شیوع آن هشدار داده شده است و در یک ماه اخیر نیز زیاد از آن شنیده و خوانده‌ایم…&n

«زگیل تناسلی» آسیب‌رسان نیست ، واکسن «اچ.پی.وی» عارضه ندارد

واکسن «اچ.پی.وی» عارضه ندارد/ «زگیل تناسلی» آسیب رسان نیست

عبارات مهم : بیماری

بیماری «اچ.پی.وی» یا «زگیل تناسلی» یکی از بیماری هایی است که مدت هاست راجع به شیوع آن هشدار داده شده است و در یک ماه اخیر نیز زیاد از آن شنیده و خوانده ایم…

به گزارش ایسنا، چندی پیش دکتر مسعود مردانی- عضو کمیته کشوری ایدز گفت: در سال های اخیر متوجه شدیم الگوی اپیدمیولوژیک بیماری اچ آی وی/ ایدز در کشور عزیزمان ایران از اعتیاد تزریقی به رابطه جنسی عوض کردن پیدا کرده هست، این درحالیست که متاسفانه آموزش های مورد نیاز جهت جوانان مطرح نمی شود و این باعث شده است موارد تازه بیماری های مقاربتی مانند زگیل تناسلی، تبخال تناسلی، عفونت کلامیدیایی و سوزاک زیاد کردن پیدا کند. همه این امراض نیز در اثر رابطه جنسی محافظت نشده ایجاد می شوند.

ویروس پاپیلومای انسانی که به اختصار اچ.پی.وی خوانده می شود، ویروسی است که زیاد در وقت تماس جنسی و از طریق پوست انتقال یافته می شود. این بیماری به همراه ویروس تبخال تناسلی در گروه بیماری های مقاربتی قرار می گیرند که مدت هاست نسبت به شیوع آنها هشدار داده می شود.

«زگیل تناسلی» آسیب‌رسان نیست ، واکسن «اچ.پی.وی» عارضه ندارد

حدود یک ماه پیش نام این بیماری و واکسن آن بعد از پخش برنامه ای تلویزیونی بر سر زبان ها افتاد و بیانات زیادی از موافقت با قرار گرفتن آن در برنامه واکسیناسیون کشوری تا مخالفت با آن مطرح شد. به همین جهت دکتر مینو محرز – مدیر مرکز تحقیقات ایدز کشور عزیزمان ایران می گوید: این بیماری دلواپس کننده نیست، با وجود این باید شیوع آن را جدی گرفت؛ چون شیوع به میزان اوج می تواند خطر مبتلا شدن به سرطان دهانه رحم را زیاد کردن دهد. علاوه بر آن واکسن بیماری نیز علی رغم بیانات غیرعلمی که تاکنون مطرح شده، عوارضی ندارد.

محرز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بعضی بیانات غیر علمی راجع به واکسن اچ پی وی، می گوید: بیماری اچ.پی.وی تنها بیماری مقاربتی است که واکسن دارد. عده ای گفتند این واکسن عارضه دارد و باعث فوت می شود، در حالی این گفته ها علمی نیست؛ این واکسن موثر است و در کشور عزیزمان ایران نوع پنج ظرفیتی آن وجود دارد، ولی با توجه به گران بودن آن هنوز نمی تواند در فهرست واکسیناسیون کشوری قرار گیرد. اگر به میزان انبوده تولید شود، هزینه آن نیز کم کردن پیدا می کند.

بیماری «اچ.پی.وی» یا «زگیل تناسلی» یکی از بیماری‌هایی است که مدت‌هاست راجع به شیوع آن هشدار داده شده است و در یک ماه اخیر نیز زیاد از آن شنیده و خوانده‌ایم…&n

وی با اشاره به سابقه استفاده از این واکسن در دنیا، ادامه می دهد: ممکن است استفاده از آن در بعضی کشورها رایگان و در بعضی کشورها هزینه داشته باشد. مسئله بزرگ این بیماری به جز شیوع آن، پرسشها اجتماعی است که به دنبال مبتلا شدن به آن ایجاد می شود. صدها هزار طلاق به علت مبتلا شدن به این بیماری به وجود می آید؛ چون اچ.پی.وی به انگی وحشتناک تبدیل شده است است و مردم تصور می کنند این بیماری باعث ابتلای آنها به سرطان می شود و می میرند؛ این در حالیست که مبتلا شدن به سرطان دهانه رحم در اثر اچ.پی.وی فقط در نوع ۱۶ و ۱۸ آن و به صورت نادر ایجاد می شود. با وجود این باید در نظر گرفت که که هنگامی که تعداد افراد مبتلا به بیماری زیاد کردن یابد، احتمال مبتلا شدن به سرطان نیز با وجود اینکه نادر هست، اوج می رود.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید می کند: این بیماری درمان قطعی و دارو ندارد. نشانه های بیماری بعد از هربار از بین رفتن دوباره برمی گردند. اچ.پی.وی درد و تب ندارد و فقط علائم آن بروز می کند. با وجود این کسی که به این بیماری مبتلاست می تواند فرزند دار شود، ولی وضع حمل او باید به صورت سزارین باشد.

اچ.پی.وی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی شود

«زگیل تناسلی» آسیب‌رسان نیست ، واکسن «اچ.پی.وی» عارضه ندارد

محرز در ادامه تصریح می کند: افرادی که به این بیماری مبتلا هستند باید آن را به شریک خود اطلاع دهند و بدانند که اچ. پی. وی دلواپس کننده نیست. ویروس این بیماری نیز مانند سایر ویروس ها هیچ گاه از بدن بیرون نمی رود. علائم آن نیز با استرس و … عود می کند، ولی صدمه جانی ندارد و باعث تضعیف سیستم ایمنی و فوت نیز نمی شود. فقط رابطه نادری با سرطان دهانه رحم دارد؛ به همین علت فرد می تواند هر شش ماه یکبار آزمون پاپ اسمیر بدهد. اگر این نوع سرطان نیز به موقع تشخیص داده شود، مشکلی ایجاد نمی شود و بهتر است اگر امکان آن وجود دارد، واکسن اچ. پی. وی تزریق شود.

محرز با اشاره به ناشناخته ماندن یک سوم از بیماران ایدز در کشور در مقایسه با مبتلایان به زگیل تناسلی، ادامه می دهد: بیماران مبتلا به زگیل تناسلی جمعیت ناشناخته ای ندارند؛ چون نشانه های این بیماری بروز می کند و فرد مجبور می شود به دکتر مراجعه کند، مگر این که کسی به بیماری توجه نکند.

بیماری «اچ.پی.وی» یا «زگیل تناسلی» یکی از بیماری‌هایی است که مدت‌هاست راجع به شیوع آن هشدار داده شده است و در یک ماه اخیر نیز زیاد از آن شنیده و خوانده‌ایم…&n

وی با اشاره به موثر بودن تزریق این واکسن در پیشگیری از شیوع آن در جوانان، اضافه می کند: اگر واکسن اچ.پی.وی وارد مرحله تولید انبوه شود می تواند در سن ۱۲ سالگی تزریق شود. در بعضی کشورها این کار در سن ۹ سالگی انجام می شود.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور عزیزمان ایران با اشاره به روند رو به رشد زگیل و تبخال تناسلی از طریق رابطه جنسی، تصریح می کند: علاوه بر این امراض ایدز نیز هنوز روند رو به رشدی دارد. باوجود این میزان مبتلا شدن به بعضی بیماری های مقاربتی مانند سفلیس، سوزاک و … کمتر شده است هست، ولی میکروب دیگری مانند کلامیدیا تا حدی وجود دارد. ما معتقدیم هنگامی که فردی تماس جنسی محافظت نشده دارد و مبتلا به یکی از بیماری های مقاربتی می شود باید از نظر مبتلا شدن به بیماری های دیگر نیز بررسی شود.

«زگیل تناسلی» آسیب‌رسان نیست ، واکسن «اچ.پی.وی» عارضه ندارد

آماری از مبتلا شدن به زگیل و تبخال تناسلی نداریم

وی در ادامه می گوید: در حال حاضر آماری از تعداد بیماران مبتلا به ایدز وجود دارد، ولی جهت زگیل و تبخال تناسلی آماری نداریم؛ چون این بیماران به مراکز مختلفی مراجعه می کنند و گزارش ها به درستی ثبت نمی شود؛ یعنی در حال حاضر سیستم گزارش دهی جهت بیماری های مقاربتی وجود ندارد. با توجه به این عنوان قرار شده است است سیستم تشخیص، درمان و مواظبت این بیماری به زودی ایجاد شود.

محرز راجع به نشانه های بیماری مقاربتی نیز توضیح می دهد و می گوید: در بیماری سوزاک، فرد دو تا پنج روز بعد از تماس جنسی دچار سوزش بسیار شدید می شود. این بیماری در مردان باعث ترشح از مجرا می شود، ولی در زنان سر و صدایی ندارد و ممکن است به آسانی تشخیص داده نشود. نشانه های بیماری کلامیدیا نیز معمولا دو تا سه هفته بعد از تماس جنسی محافظت نشده بروز می کند، ترشح وجود دارد، ولی چرکی نیست. علاوه بر آن باعث سوزش و ترشح مخاطی از مجرا می شود. در بیماری سیفلیس نیز زخم ایجاد می شود. این امراض زمانی مرسوم بودند، ولی در حال حاضر صورت امراض عوض شده است و درمان دارند.

محرز راجع به اوضاع بیماری های مقاربتی در کودکان کار نیز بیان می کند: آخرین مطالعه ای که در این زمینه انجام شد مربوط به حدود شش سال پیش هست؛ در این مطالعه مشخص شد که میزان مبتلا شدن به اچ.آی.وی در جمعیت مورد مطالعه حدود ۴.۵ درصد و میزان هپاتیت بی و سی از این رقم نیز بالاتر بود. یکی از دلایل این اتفاق تعرض هایی بود که جهت این کودکان اتفاق می افتاد.

کم کاری صدا و سیما در قبال آموزش های پیشگیرانه

رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور عزیزمان ایران در ادامه تصریح می کند: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد دسترسی سخت به وسایل پیشگیری و گران شدن هزینه آن هست. از طرفی هنوز هم آگاهی کافی نسبت به مصرف این وسیله در جامعه وجود ندارد؛ چون آموزش های مربوط به آن ارائه نشده هست. هنگامی که دانش آموزی از مدرسه وارد جامعه می شود و چیزی راجع به سلامت جنسی نمی داند، از چه کسی باید آن را یاد بگیرد؟ آموزش و پرورش باید آنها را توانمند کند که در برابر آسیب های اجتماعی و بی بند و باری و اعتیاد نه بگویند. متاسفانه عده ای دوست دارند مسائلی که تماس جنسی در آن مطرح است را بپوشانند و واقعیت ها را قبول ندارند.

محرز همچنین تاکید می کند: بعد از ۳۵ سال اپیدمی بیماری ایدز در کشور، تلویزیون چقدر راجع به این بیماری به صورت واضح و براق صحبت کرده است؟ زمانی که اپیدمی ایدز در دنیا شروع شد، در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا تلویزیون به صورت مداوم در این زمینه اطلاع رسانی می کرد؛ به همین علت به سرعت توانستند از شیوع آن پیشگیری کنند. هنگامی که آگاهی جامعه کم باشد، این بیماری نیز انگ حساب می شود؛ در نتیجه فرد مبتلا هم بیماری خود را ابراز نمی کند و حتی از آزمایش دادن می ترسد.

صحبت راجع به پرسشها جنسی هنوز تابو است

وی با بیان اینکه ادامه دادن روش فعلی جهت اطلاع رسانی راجع به بیماری های مقاربتی صحیح نیست، ادامه می دهد: هنوز هم جهت کار کردن در این مورد دیر نیست. رسانه ها نیز به شرط اینکه براق و صحیح صحبت کنند، می توانند بااهمیت ترین نقش را در آموزش داشته باشند.

مدت ها پیش که رسانه ها راجع به ایدز صحبت می کردند، راجع به انتقال ایدز از طریق دندانپزشکی و آرایشگاه هشدار می دادند، ولی حرفی از رابطه جنسی به میان نمی آمد؛ در حالی که انتقال از راه دندانپزشکی و آرایشگاه در خصوص ایدز مطرح نیستند. هنوز هم صحبت راجع به تاثیر پرسشها جنسی در انتقال این امراض موضوعی سخت هست. اگر این شیوه ادامه پیدا کند، اوضاع بدتر می شود و شیوع ادامه می یابد. ما از آگاهی دادن به جوانان چند سال است که عقب هستیم. تا زمانی که همکاری رسانه ها وآموزش و پرورش نباشد، اجرای برنامه های پیشگیری از ایدز نیز نمی تواند موفقیت آمیز باشد.

واژه های کلیدی: بیماری | مبتلا شدن | سرطان دهان | سرطان دهان | زگیل تناسلی | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه